torsdag den 9. juni 2011

Reklamefilm - analyse og produktion

Jeg har netop afsluttet en super spændende forløb med to 5. klasser, som både skulle analysere  producere reklamefilm.

Elever valgte en reklamefilm til analyse på dette site: http://www.reklamefilm.statsbiblioteket.dk/index.php

De analyserede reklamen i forhold til direkte og indirekte budskab, målgruppe og virkemidler. Emnet blev indsnævrede emnet til kun at være reklamer om kropsplejeprodukter. De producerede filmene på skoletube i jaycut.
Her er et par af deres reklamer:






Her er et par af citater fra elevernes evaluring

"Et råd: Lyt til hinandens idéer. Og snak sammen om tingene.
Jeg har lært at arbejde sammen med gruppen. Og nu kigger jeg lidt mere på reklamer. Så jeg kan se om vores minder lidt om den. Jeg har også lært at ligge musik ind i en film. " Christine

"Det svære ved at lave en reklamefilm var at man skulle huske replikken og ikke lave nogen fejl, det var også meget svært hvor kameravinklen skulle være" Saim

Ingen kommentarer:

Send en kommentar